Esmaallikast: holokaustis ellujäänud messiaanlike juutide tunnistused

VERA SCHLAMM

Üks küsimustest, mida mulle, sellesse riiki esimest korda reisides, sageli esitati, oli: “Kas koonduslaagrid olid tõesti nii jubedad, nagu uudistes räägitakse?”

Nüüd kõlab see küsimus teisiti: “Kas see oli tõesti nii kohutav, nagu seda näidati filmides “Varjupaik” ja “Holokaust “?”

Vastan: “Jah. Ainult, et seal oli veel hullem! Sest seda ei saa teleris ega kinos näidata. Ja muidugi on võimatu liialdada seal toimunuga. “

See, et seda küsimust ikka veel minusugustele esitatakse, näitab inimeste vastumeelsust aktsepteerida tõde mõne meie ajaloo sündmuse kohta – tõde, mis on nii kohutav, et püüame end selle eest kuidagi ära peita ja sellest eemale minna.

Kui hakkasin uskuma, et Jeesus on juutide Messias, ja pühendasin oma elu Temale, hämmastas mind see, kui palju küsimusi ja arusaamatusi see tekitas.

Üks kirjakoht Pühakirjast, mis mind kõige rohkem puudutas, oli Jesaja 53. peatükk. Isegi sellest vähesest, mida olin varem Jeesuse kohta kuulnud, piisas selleks, et näeksin selgelt, mida see Tema kohta ütleb. Aga kui ma üritan selgitada, miks ma usun, et Jeesus on Messias, ei taha inimesed, et ma viitaksin Piiblile. See üllatab mind, sest lõppude lõpuks on judaismi alus just Pühakiri.

Meditsiini õppides pidin lugema ja meelde jätma meditsiiniraamatutesse kirjutatut, mitte populaarsete ajakirjade autorite arvamusi. Umbes sama lugu on usuga. Üks põhjus, miks ma Pühakirja lugema hakkasin, oli soov teada saada, mida ütleb Jumal, mitte inimesed. Lõppude lõpuks avastasin, et isegi judaismis, selle praegusel kujul, on Toora ettekirjutuste järgimisel tohutult palju tõlgendusi ja traditsioone.

Nagu enamik juute, uskusin ka mina, et kristlus on paganlik usk, millel pole minuga midagi pistmist. Kuid sel päeval, mil pühendasin oma elu Messiale Jeesusele, mõistsin, et ma pole oma usku “muutnud”, vaid kasvasin pigem selle sisse, millesse ma alati olin uskunud.

“Intervjuu dr Vera Schlammiga”, 1. september 1985 // KÜSIMUSED: Messiaanlike juutide vaade, 4. kd, nr. 3.

ROSE PRICE

1945. aasta alguses hävitasid liitlased natside sõjamasina kiiremini, kui see suutis taastuda. Polnud enam laskemoonavabrikuid, kus töötada ja peete, mida põllult koristada, nii et olime mu õe Sarahiga kasutud.

Me ei saanud enam ega tahtnud, et meid hoitaks Bergen-Belsenis (koonduslaager Alam-Saksimaal – toim.). Nii et nad panid meid uuesti rongile, viisid meid sügavale Saksamaale ja lasksid välja Dachaus (koonduslaager Lõuna-Saksamaa – toim).

Kui üritasime Saaraga ülemisel naril end sisse seada, märkasin, et ta oli tavapärasest nõrgem ja ta nägu muutus punaseks. Siis nägin ta kätel löövet. Saara oli tüüfusesse haigestunud. Tuhanded inimesed surid selle kohutava haiguse tõttu, kuid Saara jaoks oli ülioluline võimalikult terve välja näha. Valvurid otsisid kõrge palaviku tunnustega inimesi, nii et kui nad kasarmut kontrollima tulid, katsin õe kulunud tekiga ja heitsin tema peale pikali. Selleks hetkeks oli oht möödas, kuid Saara palavik tõusis endiselt. Tema nahk muutus kuumaks. “Ta vajab ravimeid, vähemalt aspiriini,” ütles naine meie kasarmust.

Ma ei saanud lasta oma Saaral surra. Sel õhtul ootasin, kuni kõik magama jäid ja pimedas hiilisin haiglasse. Hirm oma õe kaotamise üle oli suurem kui hirm jääda vahele. Ja ikkagi tahtis mu süda rinnust välja hüpata! Lõpuks haiglasse jõudes avastasin üllatusega, et see polnud lukus. Hingasin sügavalt sisse ja hiilisin sisse. Arvasin, et vähemalt kapid on lukus, aga minu üllatuseks olid ka need lahti.

Haarasin niipalju ravimipakke, kui jaksasin tassida. Ma ei osanud palju saksa keelt ega osanud nimesid lugeda, seega tormasin tagasi barakki ja äratasin üles naise, kes oli öelnud, et Saara vajab aspiriini. Avasime Saara suu ja sundisime teda iga paari tunni tagant mitut tabletti alla neelama. Mõne päeva pärast palavik vaibus ja ta hakkas uuesti sööma. Teadsin, et ilma õeta mina ellu ei jää ja seetõttu tänasin vaikselt Jumalat, et Ta tema säästis – nii tema enda kui ka minu pärast.

Rose Price “Roos tuhast” (San Francisco, 2006)

ELIEZER URBACH

Kui algas II maailmasõda, olin seitseteist. Elasime päris hästi. Ja siis, 1. septembril 1939 sisenesid natsid minu kodulinna ja ma põgenesin sealt koos viie poolakast sõbraga.

Suundusime itta – kõigepealt rongiga, siis jalgsi. Siis jõudsid natsisõdurid meile ja kõigile teistele pagulastele järele ning käskisid meid koju naasta. Nii naasin koju pärast nelja-viie nädala pikkust äraolekut ja nägin, et natsid olid kõik juudi poed ülevõtnud.

Kõik 16–60-aastased juudi mehed aeti kodust välja, pandi rongile ja saadeti Venemaa piirile. Siis avasid nad vagunid ja hakkasid tulistama. Juudid põgenesid segaduses.

Mul oli juudist sõber, kes tõi mu venna minu juurde ja elasime koos 1940. aasta suveni, kuni venelased meid Siberisse pagendasid. Püüdsime koos vennaga Venemaalt Afganistani põgeneda, kuid meid peeti Afganistani piiril kinni ja meile määrati kaks aastat vanglat. Mu vend suri aasta hiljem. Veetes Nõukogude vanglates 22 kuud jäin ellu.

Mu onud kutsusid mind Brasiiliasse, kolisin nende juurde ja hakkasin vabrikus tööle. Üks kutt tehasest kutsus mind oma kirikusse. Sel esimesel õhtul nägin filmi, mis puudutas mu südant. Võtsin Jeesuse vastu oma Päästjaks. See juhtus 15. mail 1955. See kutt kirjutas selle kuupäeva portugali keeles Piiblisse ja andis selle Piibli mulle. Minu majas te ei näe riste, kuid kõigil ustel on mezuzahd. Kõik näevad, et see on juudi kodu. Kuid Jeesus on meie Messias.

Ellujäänute loost: lootus sealt, kus seda ei oodanud, DVD, 60 min. (San Francisco, 2004)

Allikas: https://ieshua.org/iz-pervyh-ust-svidetelstvo-messianskih-evreev-perezhivshih-holokost.htm